Call Center
Call Center
Pentru a vă îmbunătăți starea financiară - nu este necesar să lucrați constant. Pentru a face acest lucru, doar jucați în cazinou și atingeți marele jackpot. Dacă nu cunoașteți complexitățile jocului, atunci asigurați-vă că citiți articolul despre cele mai bune cazinouri online pe bani reali, care vă va ajuta să înțelegeți mai bine cum funcționează totul. Astăzi vei adormi ca un om obișnuit, iar mâine te poți trezi ca un om bogat. Nu ratați șansa.
Sezonul rece a început și, pentru că suntem deja în luna decembrie, este și momentul pentru a schimba anvelopele la mașină pentru a trece la cele de iarnă.
Aparent, pare un subiect banal și o activitate de care ne lovim an de an, însă decizia de a schimba anvelopele poate deveni extrem de dificilă dacă luăm în calcul factori precum:
SUMAR:
Părțile din care este alcătuită anvelopa
Compatibilitatea jantei cu anvelopa
Compatibilitatea autoturismului cu anvelopa
Cum citim corect codurile și caracteristicile anvelopelor
Tocmai de aceea, în articolul de astăzi, ne-am propus să vă povestim puțin despre istoria anvelopei, părțile din care este alcătuită și, bineînțeles, să vă oferim câteva sfaturi utile despre alegerea corectă a anvelopelor.
În ziua de astăzi, cei mai mulți dintre noi dețin o mașină și suntem atât de obișnuiți cu acest concept, încât ne-am descurca cu greu în absența ei.
Mașinile ne ajută:
Însă, la fel ca noi, pentru a putea întreprinde toate aceste activități, o mașină are nevoie de ”încălțări” de calitate, care să i se potrivească perfect – anvelopele.
Istoria anvelopelor a început acum multă vreme, cunoscând diverse stadii de dezvoltare. Acum 6.000 de ani, a apărut roata, ceea ce a reprezentat un progres uriaș în evoluția societății umane, facilitând astfel deplasarea persoanelor mult mai rapid ca până atunci.
Primele roți apărute erau din lemn și, ulterior, au luat naștere și roțile cu spițe, care se manevrau cu mult mai multă ușurință și permiteau atingerea unor viteze de deplasare considerabil mai mari decât la roata din lemn. Ei bine, nici anvelopele nu au fost de la început din cauciuc, așa cum le cunoaștem noi astăzi. Primele ”anvelope”, dacă le putem numi așa, au fost din fier și, mai apoi, din oțel.
Mult mai târziu, abia în secolul al XIX-lea, a fost descoperit cauciucul, produs de arborele de cauciuc, astăzi cel mai cultivat arbore din lume. Au existat multe încercări de prelucrare a acestuia, dar au eșuat:
Soluția a fost găsită în anul 1839, când Charles Goodyear a descoperit, întâmplător, procesul de vulcanizare. Prin intermediul lui, se adăuga sulf în masa de cauciuc. În urma acestui proces, creștea elasticitatea cauciucului, fapt care a condus la folosirea masivă a cauciucului în industria construcției de anvelope.
Astfel, în ultimul deceniu din secolul al XIX-lea, au luat naștere primele anvelope din dorința:
Acestea erau realizate din mai multe straturi de țesături, acoperite cu piele și aveau rolul de a proteja un tub de cauciuc umflat cu aer. În timp, s-a trecut la acoperirea țesăturii cu cauciuc.
Un an de referință în perfecționarea anvelopei (cu efecte majore până în prezent) a fost anul 1891, când frații Michelin au creat prima anvelopă demontabilă din lume. O dată cu apariția acesteia, au fost rezolvate o mulțime de aspecte care puneau probleme până atunci:
Tot frații Michelin sunt și cei care care au introdus cauciucul radial, cu carcasă dispusă în arcuri drepte, care conferă:
Anvelopa este alcătuită din mai multe părți componente, pe care ar fi bine să le cunoaștem pentru a alege corect anvelopele:
1. Baza anvelopei - formată din straturi de metal, coli țesute din fire de oțel, țesătură textilă și cauciuc.
2. Talonul - marginea cu care anvelopa se “prinde” de jantă. Talonul este cea mai dură parte a anvelopei, proiectată să fixeze anvelopa pe interiorul jantei cu ajutorul presiunii din pneu. Este produs dintr-o împletitură de oțel acoperită cu cauciuc.
La rândul său, talonul conține mai multe elemente și zone, precum:
3. Umărul anvelopei - marginea teșită aflată la intersecția dintre banda de rulare și flanc. Pentru performanța în viraje a unei anvelope, trebuie să se țină seama de un factor deosebit de important: designul umărului.
4. Flancul - partea anvelopei aflată între talon și banda de rulare a anvelopei. Flancul anvelopei se produce dintr-un cauciuc gros, care mărește stabilitatea laterală a anvelopei. Toate flancurile anvelopelor dețin și alte elemente, precum: marcaje cu informații esențiale despre anvelopă, dimensiuni, caracteristici de performanță și umflare recomandată.
5. Banda de rulare - zona lată de cauciuc moale care intră în contact cu suprafața carosabilă și oferă aderență și amortizare anvelopei. Designul modelului benzii de rulare și materialul compozit de cauciuc utilizat în construcția anvelopei sunt doi dintre cei mai importanți factori care determină performanța anvelopei.
Din banda de rulare fac parte și:
***Modelele canelurilor și ale lamelelor sunt deosebit de importante la anvelopele proiectate pentru condiții dure, de exemplu la anvelopele de iarnă.
Pentru ca mașina să funcționeze perfect și pentru a nu avea probleme atunci când plecați la drum, anvelopa și janta trebuie să se potrivească perfect. Janta, ca și anvelopa, prezintă o serie de indici care vă ajută să găsiți compatibilitatea între cele două piese.
Cel mai important indice care face legătura între jantă și anvelopă este reprezentat de lățimea interioară a jantei. Acesta se regăsește pe jantă și este marcată de litera J.
De exemplu, o jantă cu specificația 7,5 J, suportă o lățime de cauciuc între 205 și 235 mm. Este recomandat însă să nu se atingă limitele absolute. Iată, mai jos, tabelul compatibilității între diferitele tipuri de jante și anvelope.
Lățime Jantă (J) | Lățime minimă anvelopă | Lățime de anvelopă recomandată | Lățime maximă anvelopă |
5 | 155 | 165 sau 175 | 185 |
5.5 | 165 | 175 sau 185 | 195 |
6 | 175 | 185 sau 195 | 205 |
6.5 | 185 | 195 sau 205 | 215 |
7 | 195 | 205 sau 215 | 225 |
7.5 | 205 | 215 sau 225 | 235 |
8 | 215 | 225 sau 235 | 245 |
8.5 | 225 | 235 sau 245 | 255 |
9 | 235 | 245 sau 255 | 265 |
9.5 | 245 | 255 sau 265 | 275 |
10 | 255 | 265 sau 275 | 285 |
10.5 | 265 | 275 sau 285 | 295 |
11 | 275 | 285 sau 295 | 305 |
11.5 | 285 | 295 sau 305 | 315 |
12 | 295 | 305 sau 315 | 325 |
12.5 | 305 | 315 sau 325 | 335 |
Atunci când trebuie să montăm anvelopele, indiferent că este vorba de anvelope de vară, iarnă sau all season, trebuie să ținem seama de specificațiile producătorului autoturismului. Dacă acest lucru nu este posibil, țineți cont de recomandările de mai jos:
O etapă deosebit de importantă atunci când vreți să alegeți anvelopele potrivite pentru mașina voastră este să citiți corect codurile și caracteristicile anvelopelor. Atenție! Majoritatea acestor informații se găsesc pe flancul anvelopei.
Iată, mai jos, informațiile care se regăsesc pe anvelopă, precum și un exemplu care să vă ajute să înțelegeți mai ușor specificațiile anvelopei.
215/55 R17 91V
DOT 0320
OUTSIDE
MAX LOAD
72db
215 - lățimea anvelopei (distanța dintre flancuri), măsurată în milimetri.
55 - raportul dintre secțiunea transversală și lățimea anvelopei, exprimat procentual. 55 indică faptul că înălțimea anvelopei este de 55% din lățimea acesteia, adică 55% din 215 în cazul nostru.
R – radial - construcția radială a carcasei anvelopei.
17 - diametrul interior al anvelopei, măsurat în inch.
91 - indicele de sarcină, aflat imediat în dreapta diametrului, se referă la capacitatea de transport a unei anvelope. În exemplul de față, 91 arată că anvelopa poate transporta o greutate maximă de 615 kg.
Indice | Sarcina | Indice | Sarcina | Indice | Sarcina |
60 | 250 | 75 | 387 | 90 | 600 |
61 | 257 | 76 | 400 | 91 | 615 |
62 | 265 | 77 | 412 | 92 | 630 |
63 | 272 | 78 | 425 | 93 | 650 |
64 | 280 | 79 | 437 | 94 | 670 |
65 | 290 | 80 | 450 | 95 | 690 |
66 | 300 | 81 | 462 | 96 | 710 |
67 | 307 | 82 | 475 | 97 | 730 |
68 | 315 | 83 | 487 | 98 | 750 |
69 | 325 | 84 | 500 | 99 | 775 |
70 | 335 | 85 | 515 | 100 | 800 |
71 | 345 | 86 | 530 | 101 | 825 |
72 | 355 | 87 | 545 | 102 | 850 |
73 | 365 | 88 | 560 | 103 | 875 |
74 | 375 | 89 | 580 | 104 | 900 |
V - clasa de viteză a unei anvelope atunci când este umflată corespunzător și utilizată în sarcină. Clasa de viteză este litera de după valoarea indicelui de sarcină, în cazul nostru V care indică o viteză maximă garantată de 240 Km/h.
DOT 0320 - După marcajul DOT, sunt inscripționate 4 cifre, primele două reprezentând săptămâna din an, iar următoarele două anul fabricației. În exemplul nostru, DOT 0320 reprezintă săptămâna a treia din anul 2020. Între marcajul DOT și cele 4 cifre este posibil să mai apară o informație ( o serie de litere și cifre) privind faptul că anvelopa îndeplinește toate cerințele Departamentului American de Transport.
OUTSIDE - indicator care arată că anvelopa trebuie montată cu această parte în exterior.
MAX LOAD - informație despre presiunea maximă permisă de anvelopă. Nu trebuie să umflați anvelopele nici mai mult, nici mai puțin decât este scris în documentația primită de la producătorul autoturismului.
72db - indice privind nivelul de zgomot, măsurat în decibeli. Acesta se măsoară în sarcină la o viteză de 80km/ h și apare sub formă de cifră (72 ca în exemplul de față) sau printr-o imagine sugestivă de forma unui difuzor cu 1, 2 sau 3 unde negre, care reprezintă:
Marcajul anvelopei mai cuprinde și următoarele informații, unele dintre acestea fiind evidente, altele indicate mai jos:
Indicele de consum se clasifică de la A la G, pe o scară cu cod de culori:
Diferențele de consum de carburant sunt de aproximativ 0.1l/ 100km între clase. Rezistența la rulare are o pondere de aproximativ 20% din consumul de carburant al vehiculului.
Cu cât rezistența la rulare este mai mică, cu atât scade consumul de combustibil și, implicit, se reduc și emisiile de CO2 degajate de autoturism.
Reducerea nivelului de combustibil și siguranța în trafic depind, în cea mai mare măsură, de comportamentul conducătorului auto.
Indicele privind aderența pe suprafața umedă se clasifică de la A la F. Această evaluare se realizează de către producătorul autoturismului, pe carosabil ud, la 80km/ h. În termeni de oprire a autovehiculului, între clasele A și F este o diferență de 18 metri de la frânare și până la oprirea completă a autoturismului. Diferențele între clasele consecutive variază între 3 și 6 metri.
Simbolul mud+snow (M+S), adică noroi și zăpadă este dovada faptului că anvelopele au fost testate pe noroi și zăpadă, fiind omologate pentru o utilizare performantă în aceste condiții. Acest simbol apare și pe anvelopele all season, dar și pe anvelopele de iarnă, caz în care au alături inclusiv imaginea unui fulg de zăpadă și a unui munte.
Indicatorii pentru uzură nu se găsesc pe flancul anvelopei, ci pe banda de rulare a acesteia și avertizează când mai sunt doar 1,6 mm de caneluri și lamele. Aceasta este limita minimă legală în majoritatea țărilor europene.
Pe lângă toate specificațiile anvelopei despre care am discutat mai sus, se recomandă ca în momentul achiziționării acestora să se țină cont și de stilul de condus al șoferului. De exemplu, dacă aveți un stil de condus sportiv, se recomandă o anvelopă cu o bună manevrabilitate, stabilitate în viraje și care asigură distanțele cele mai scurte de frânare.
În prezent, tehnologiile de producție a anvelopelor, forma, structura și componența lor au evoluat atât de mult, încât oferă posesorilor de mașini o gamă extrem de diversificată din care să aleagă echipamentul potrivit pentru tipul de mașină pe care îl dețin.
NEWSLETTER
Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season.
AnveloMag vinde toate tipurile și toate mărcile de anvelope fiind prezenti online din 2013. Lucrăm constant la a ne perfecționa serviciile, astfel încât clienții noștri să aibă parte de o experiență plăcută atunci când aleg să comande de la noi. Calitatea anvelopelor și profesionalismul pe care le oferim la onorarea fiecărei comenzi se pot cuantifica în cei peste 80000 de clienți mulțumiți din 2013 și până în prezent. În plus, companiile de curierat ne ajută să livrăm în orice colț al țării pentru a-ți oferi servicii de calitate în timp util, indiferent de anvelopele de care ai nevoie.