Call Center
Call Center
În timp de cauciucurile standard sunt proiectate pentru întrebuințare zilnică, anvelopele ranforsate sunt construite pentru nevoi mai specifice. Acestea trebuie să facă față presiunii de încărcare mai mari.
Dacă te gândești să achiziționezi anvelope ranforsate, interesează-te înainte care sunt avantajele și dezavantajele, respectiv dacă, într-adevăr, se potrivesc nevoilor tale.
SUMAR:
Ce înseamnă anvelope ranforsate?
Sunt diferite anvelopele ranforsate față de cele standard?
Avantajele anvelopelor ranforsate
Dezavantajele anvelopelor ranforsate
Merită să cumperi anvelope ranforsate?
Fiecare dimensiune de anvelopă are un indice de sarcină specificat. Această valoare este strict definită de organizațiile tehnice care adună producători de anvelope precum ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organization).
O anvelopă ranforsată are pe flancuri un marcaj specific, cum ar fi: REINF, REINFORCED, XL, EXTRA LOAD (încărcătură suplimentară), XLD, RFD sau RF.
Standardul "XL" tinde să înlocuiască celelalte standarde. Acesta indică faptul că anvelopa poate să susțină o sarcină mai mare și presiuni superioare.
RF (Ranforsat) este un marcaj (adăugat pe partea laterală, lângă marcajul dimensiunii anvelopei) care indică faptul că aceasta suportă o sarcină mai mare față de o anvelopă standard. Principala aplicație a anvelopelor de tip „ranforsat” este cea pentru camionete și camioanele ușoare, însă acestea se potrivesc și la anumite mașini de familie și rulote.
Pe lângă acestea, se pot folosi de asemenea și pentru transportere, microbuze, vehicule 4X4 etc. Montarea anvelopelor pe autovehicul nu înseamnă că automat are un indice de greutate mai mare, ci că necesită în egală măsură și o presiune mult mai mare în anvelope. Pentru aceasta trebuie citite actele autovehiculului unde este prezentat indicele de greutate admis.
Anvelopele ranforsate EXTRA LOAD (XL) sunt destinate vehiculelor grele sau celor echipate cu un motor puternic. Flancurile anvelopelor ranforsate sunt mai rigide decât cele ale anvelopelor clasice, de tip "Standard Load" sau SL (încărcătura standard). Rigiditatea flancurilor permite suportarea unei sarcini, unei presiuni și unor solicitări mai ridicate.
O anvelopă cu sarcina de bază definită pentru dimensiunea sa se numește anvelopă SL (Standard Load - încărcare standard). Diferența dintre o anvelopă ranforsata (XL) și o anvelopă standard este că anvelopa XL îndeplinește cerințele standard pentru dimensiunea sa și, în același timp, oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mai mari a anvelopelor. În consecință, poate suporta o sarcină crescută.
Din exterior, anvelopele standard și cele ranforsate arată exact la fel - nu poți vedea diferențele. Indicele de sarcină al anvelopei este mărit, modificându-i fața (partea de sub banda de rulare). O astfel de modificare poate implica:
Soluțiile utilizate pentru creșterea indicelui de sarcină includ aplicarea unui strat suplimentar pe carcasă.
Anvelopele cu marcajul XL au o sarcină mai mare, deoarece designul face posibilă menținerea unei presiuni mai mari a aerului în interiorul anvelopei. Sarcina maximă admisă pe o roată este întotdeauna legată de presiune. Dacă vehiculul este certificat pentru utilizare cu anvelope ranforsate, în manualul de utilizare se vor găsi informații despre presiunea recomandată.
O sarcină mai mare a anvelopei crește durabilitatea la viteze mari. Prin urmare, atunci când există mai mulți indici de viteză pentru o anumită dimensiune și un model de anvelopă, marcajul XL va fi asociat cu anvelopa cu cea mai mare viteză.
Anvelopele ranforsate de tip C sunt concepute pentru vehiculele de livrare și se caracterizează printr-un indice de sarcină ridicat, respectiv un indice de viteză mai mic. Anvelopele de tip C sau anvelopele ranforsate de livrare pot fi folosite la autovehicule cu o sarcină maximă de 3,5 tone.
Datorită sarcinii mărite, anvelopele ranforsate prezintă mai multe avantaje:
Nu există anvelopa perfectă. Toate cauciucurile sunt făcute și calculate ca un compromis între numeroși parametri, iar asta se aplică inclusiv anvelopelor ranforsate. Dezavantajele cel mai des întâlnite sunt :
Răspunsul la această întrebare se află chiar în manualul mașinii.
Acest lucru se poate aplica adesea în cazul camionetelor, al vehiculelor de mari dimensiuni, al autoturismelor și al vehiculelor de livrare. Anvelopele ranforsate sunt, de asemenea, folosite deseori în cazul mașinilor sport de înaltă performanță.
Dacă constructorul vehiculului a obținut certificare pentru acesta cu anvelope ranforsate, e obligatoriu să ne conformăm acestor cerințe. În acest caz, a cumpăra anvelope standard pentru că sunt mai ieftine reprezintă o încălcare a condițiilor de siguranță și poate avea consecințe neplăcute (unele companii de asigurări pot refuza chiar acoperirea daunelor în cazul unui accident).
E o idee bună să cumperi anvelope ranforsate dacă :
Dacă te gândești să-ți cumperi o mașină, ar fi o idee bună să verifici dacă are nevoie sau nu de anvelope ranforsate și, respectiv, să cunoști și celelalte caracteristici tehnice ca să nu ai, ulterior, surprize și costuri suplimentare. Dacă ai deja o mașină, dar nu ești sigur ce tip de anvelope sunt potrivite pentru aceasta, poți solicita câteva sfaturi de la magazinele sau site-urile care comercializează cauciucuri pentru mașini.
NEWSLETTER
Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season.
AnveloMag vinde toate tipurile și toate mărcile de anvelope fiind prezenti online din 2013. Lucrăm constant la a ne perfecționa serviciile, astfel încât clienții noștri să aibă parte de o experiență plăcută atunci când aleg să comande de la noi. Calitatea anvelopelor și profesionalismul pe care le oferim la onorarea fiecărei comenzi se pot cuantifica în cei peste 80000 de clienți mulțumiți din 2013 și până în prezent. În plus, companiile de curierat ne ajută să livrăm în orice colț al țării pentru a-ți oferi servicii de calitate în timp util, indiferent de anvelopele de care ai nevoie.